Nechce být spojován s politickými kampaněmi, přitom se může pochlubit zřejmě nejúspěšnějším projektem v politickém marketingu za poslední desetiletí. Bývalý šéf reklamní agentury Mark BBDO Petr Topinka namíchal komunikační koktejl, který výraznou měrou pomohl k úspěchu hnutí ANO.
Právě v Topinkově hlavě se před lety zrodilo heslo "ANO, bude líp". Prý ho inspiroval film o protestním hnutí proti chilskému diktátorovi Augustu Pinochetovi.
V diskusi s kamarádem z reklamní branže Robertem Peňažkou se při odchodu z kina shodli, že kampaň musí být za každou cenu pozitivní.
Ke spolupráci s Babišem se Topinka dostal po svém odchodu z reklamní agentury. Nápad na politický projekt mu přišel šílený, ale přesvědčilo ho Babišovo odhodlání. Původně měl pomoci s imagí značky ANO, ale s vyhlášením předčasných voleb na říjen 2013 dostaly události mnohem rychlejší spád. Topinka stál před nelehkým úkolem. Preference hnutí se ještě pár měsíců před volbami pohybovaly kolem dvou procent.
Spolu s Topinkou, jenž vedl kampaň a zastřešoval komunikaci ANO, do týmu patřila i Anna Shavit (tehdy Matušková), která předtím pomáhala Karlu Schwarzenbergovi v prezidentské kampani a u Babiše dostala na starost trénink vystupování v médiích, nebo Marek Prchal, jenž dodnes
pečuje o on-line komunikaci ANO.
Při výběru strategie byly podle Topinky velmi důležité analýzy amerického experta českého původu Alexandra Brauna.
Topinkův tým nechtěl dělat klasickou politickou kampaň, vycházel ze zkušeností reklamních zakázek pro byznys. Na rozdíl od komerční sféry měl méně času na plánování, na druhou stranu si prý ušetřil spoustu toho času, který by jinak trávil na dlouhých poradách. Vše se řešilo přímo s Babišem.
Co se dočtete dál
- Proč Topinkovo angažmá u Babiše neskončilo po volbách.
- Jakým dalším projektům se Topinka věnuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.