Z malého rodinného pivovaru Hijos de Rivera vybudoval jeho šéf Ignacio Rivera Quintana globální firmu. Vedle oblíbené značky piva Estrella Galicia vyrábí třeba i pivo s chilli nebo s mořskými plody. Španělský podnikatel ale přináší novinky nejen na poli příchutí. Do výroby zavádí umělou inteligenci a spolupracuje se start-upy, které mu pomáhají inovovat byznys.

Ignacio Rivera Quintana je už čtvrtou generací v rodinné firmě, kterou v roce 1906 založil jeho pradědeček. Samotnému Igna­ciovi ale neměl kdo firmu předat. Jeho otec a strýc, kteří v podniku představovali třetí generaci, zemřeli při autonehodě, když mu bylo sedm let.

Sám proti všem

Ve společnosti tak Ignacio začínal v 90. letech s týmem svého otce, jejž se snažil přesvědčit o tom, že firma potřebuje změnu. "Nebylo to jednoduché, protože šlo o manažery, kteří ve firmě působili řadu let a chtěli pokračovat v zajetých kolejích," vypráví Rivera Quintana.

Ignacio Rivera Quintana

Když se Ignacio Rivera Quintana (uprostřed s diplomem) v 90. letech zapojil do firmy Hijos de Rivera, byl to malý lokální pivovar na severu Španělska. Pod jeho vedením se z něj stala globální firma s obratem 500 milionů eur. I díky tomuto úspěchu se letos španělský podnikatel dostal do světového finále soutěže EY Podnikatel roku.

Nápady se mu ale nakonec podařilo v pivovaru prosadit a ten začal s inovacemi, rozšířením produktů a mezinárodní expanzí.

Během působení Ignacia v Hi­jos de Rivera se obrat firmy zvýšil z 30 milionů eur na současných 500 milionů eur (necelých 13 miliard korun). A počet zaměstnanců narostl ze sta na více než tisíc.

Zbývá vám ještě 40 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se