Z malého rodinného pivovaru Hijos de Rivera vybudoval jeho šéf Ignacio Rivera Quintana globální firmu. Vedle oblíbené značky piva Estrella Galicia vyrábí třeba i pivo s chilli nebo s mořskými plody. Španělský podnikatel ale přináší novinky nejen na poli příchutí. Do výroby zavádí umělou inteligenci a spolupracuje se start-upy, které mu pomáhají inovovat byznys.
Ignacio Rivera Quintana je už čtvrtou generací v rodinné firmě, kterou v roce 1906 založil jeho pradědeček. Samotnému Ignaciovi ale neměl kdo firmu předat. Jeho otec a strýc, kteří v podniku představovali třetí generaci, zemřeli při autonehodě, když mu bylo sedm let.
Sám proti všem
Ve společnosti tak Ignacio začínal v 90. letech s týmem svého otce, jejž se snažil přesvědčit o tom, že firma potřebuje změnu. "Nebylo to jednoduché, protože šlo o manažery, kteří ve firmě působili řadu let a chtěli pokračovat v zajetých kolejích," vypráví Rivera Quintana.
Když se Ignacio Rivera Quintana (uprostřed s diplomem) v 90. letech zapojil do firmy Hijos de Rivera, byl to malý lokální pivovar na severu Španělska. Pod jeho vedením se z něj stala globální firma s obratem 500 milionů eur. I díky tomuto úspěchu se letos španělský podnikatel dostal do světového finále soutěže EY Podnikatel roku.
Nápady se mu ale nakonec podařilo v pivovaru prosadit a ten začal s inovacemi, rozšířením produktů a mezinárodní expanzí.
Během působení Ignacia v Hijos de Rivera se obrat firmy zvýšil z 30 milionů eur na současných 500 milionů eur (necelých 13 miliard korun). A počet zaměstnanců narostl ze sta na více než tisíc.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.