Piva se v Německu poslední roky pije méně a méně. Sezoně, ve které hodně svítí slunce a teploty se pohybují kolem třicítky, mohl pomoci fotbal. Jenže obhájce titulu na mistrovství světa vypadl nečekaně už ve skupině.

Do sledování šampionátu v restauracích i na veřejných plochách vkládaly pivovary velké naděje. Při předchozích třech mistrovstvích odbyt stoupl o čtyři až pět procent. Nyní některé koncerny počítají s poklesem. "Kdyby se národní tým býval dostal do vyřazovací fáze, zřejmě by německé pivovary mohly prodat až o 400 tisíc hektolitrů piva víc," citovala odhad pivovarnické společnosti Veltins agentura DPA. Podle mluvčího koncernu Ulricha Bieneho to odpovídá tržbám přibližně ve výši 40 milionů eur.

Podobně to vidí i Svaz německých pivovarů, i když je v odhadech opatrnější. Během turnajů je podle něj konzumace piva sice vždy vyšší, nejdůležitějším faktorem ale prý zůstává počasí.

Každý, byť malý nárůst se pivovarům, které již léta bojují s poklesem spotřeby, hodí. Zatímco ještě v roce 2000 se v přepočtu na osobu a rok vypilo 126 litrů tohoto nápoje, nyní je to zhruba 101 litrů. Pro srovnání: rekord z poloviny 70. let činí 151 litrů na osobu.

Jedním z hlavních důvodů je podle expertů změna demografie. Podíl hlavní skupiny konzumentů piva − mužů ve věku mezi 20 a 50 lety − na populaci totiž klesá, ve stáří se všeobecně piva pije méně.

Situaci přiostřuje tlak maloobchodních řetězců na ceny, což snižuje marže producentů. Obchody jsou ale důležitý distribuční kanál, značková piva má dnes v nabídce i většina německých diskontů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 50 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.