Piva se v Německu poslední roky pije méně a méně. Sezoně, ve které hodně svítí slunce a teploty se pohybují kolem třicítky, mohl pomoci fotbal. Jenže obhájce titulu na mistrovství světa vypadl nečekaně už ve skupině.

Do sledování šampionátu v restauracích i na veřejných plochách vkládaly pivovary velké naděje. Při předchozích třech mistrovstvích odbyt stoupl o čtyři až pět procent. Nyní některé koncerny počítají s poklesem. "Kdyby se národní tým býval dostal do vyřazovací fáze, zřejmě by německé pivovary mohly prodat až o 400 tisíc hektolitrů piva víc," citovala odhad pivovarnické společnosti Veltins agentura DPA. Podle mluvčího koncernu Ulricha Bieneho to odpovídá tržbám přibližně ve výši 40 milionů eur.

Podobně to vidí i Svaz německých pivovarů, i když je v odhadech opatrnější. Během turnajů je podle něj konzumace piva sice vždy vyšší, nejdůležitějším faktorem ale prý zůstává počasí.

Každý, byť malý nárůst se pivovarům, které již léta bojují s poklesem spotřeby, hodí. Zatímco ještě v roce 2000 se v přepočtu na osobu a rok vypilo 126 litrů tohoto nápoje, nyní je to zhruba 101 litrů. Pro srovnání: rekord z poloviny 70. let činí 151 litrů na osobu.

Jedním z hlavních důvodů je podle expertů změna demografie. Podíl hlavní skupiny konzumentů piva − mužů ve věku mezi 20 a 50 lety − na populaci totiž klesá, ve stáří se všeobecně piva pije méně.

Situaci přiostřuje tlak maloobchodních řetězců na ceny, což snižuje marže producentů. Obchody jsou ale důležitý distribuční kanál, značková piva má dnes v nabídce i většina německých diskontů.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak vyvíjela produkce v uplynulých letech.
  • Jaké firmy se dostávají do problémů.
  • Čím se snaží velké značky získat zákazníky zpět.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se