Až se při tréninku nebo zápase bude chtít občerstvit Novak Djoković, Tomáš Berdych nebo Maria Šarapovová, dost možná brzy sáhnou po vodě z Mariánských Lázní. Zmíněné tenisty sponzoruje značka Head, a dá se tedy očekávat, že jakýkoliv svůj výrobek bude skrze ně chtít propagovat. Zcela novým produktem firmy má být její vlastní voda a ta se má stáčet právě v Mariánských Lázních.

Čerstvě dohodnutá spolupráce o výrobě energetických a iontových nápojů a vod v licenci pro značku Head je aktuálně jedním ze zásadních projektů pro další ekonomický růst české firmy Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW).

Ta v tuzemsku momentálně stáčí lázeňské prameny Bílinskou kyselku a Zaječickou hořkou na Teplicku a Rudolfův pramen v Mariánských Lazních. Od září navíc začne obchodně využívat další mariánskolázeňský pramen Aqua Maria. Právě ten by měl lahve se značkou Head plnit. "Půjde o globálně prodávaný produkt, pro společnost naší velikosti je to krásná věc," říká ředitel BHMW Vojtěch Milko.

BHMW

◼ Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW) vznikly v roce 2011. Společnost se zabývá stáčením lázeňských pramenů do lahví. V současnosti jde o Bílinskou kyselku, Zaječickou hořkou a Rudolfův pramen z lokalit Bílina, Zaječice a Mariánské Lázně. V posledně jmenovaném místě začne firma od září komerčně využívat další pramen – Aqua Maria.
◼ Majitelkou BHMW je podnikatelka Veronika Sokolová. Firma měla loni obrat 60 milionů korun, letos jej plánuje navýšit asi na 70 milionů korun.

HEAD

◼ Americko-nizozemská společnost zaměřená především na sportovní vybavení a oblečení rozvíjí značky Head, Penn, Tyrolia nebo Mares.
◼ Výroba probíhá nejčastěji v licencích s vybranými partnery, kterých je po celém světě několik desítek. Těmito partnery jsou často právě i české firmy. V Českých Budějovicích se například vyrábějí lyže Head, v Opavě kola Head.
◼ Roční tržby firmy se pohybují v řádu stovek milionů eur.

Cíl: obrat 100 milionů korun

Výhledově chce jeden z hlavních hráčů na domácím trhu s minerálními vodami, kterému s několikamiliardovými tržbami vévodí Karlovarské minerální vody, dosáhnout obratu 100 milionů korun ročně. Loni byly tržby BHMW zhruba 60 milionů korun. Letos firma plánuje tržby o 10 milionů vyšší.

BHMW se na rozdíl od řady jiných konkurentů soustřeďuje na lázeňské prameny, nejbližší srovnatelnou vodou by jim mohla být luhačovická Vincentka. Vody BHMW i Vincentka mají navíc společného distributora pro maloobchodní a velkoobchodní síť − Kofolu. "Sami si zásobujeme lékárny, které nám tvoří asi 40 procent tržeb. Export, který si také řídíme sami, představuje rovněž 40 procent, přičemž největší odbyt máme kromě Slovenska i v Rusku a Číně. Maloobchodní a velkoobchodní prodeje pak tvoří zbylých 20 procent," popisuje Milko.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 40 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.