Až se při tréninku nebo zápase bude chtít občerstvit Novak Djoković, Tomáš Berdych nebo Maria Šarapovová, dost možná brzy sáhnou po vodě z Mariánských Lázní. Zmíněné tenisty sponzoruje značka Head, a dá se tedy očekávat, že jakýkoliv svůj výrobek bude skrze ně chtít propagovat. Zcela novým produktem firmy má být její vlastní voda a ta se má stáčet právě v Mariánských Lázních.
Čerstvě dohodnutá spolupráce o výrobě energetických a iontových nápojů a vod v licenci pro značku Head je aktuálně jedním ze zásadních projektů pro další ekonomický růst české firmy Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW).
Ta v tuzemsku momentálně stáčí lázeňské prameny Bílinskou kyselku a Zaječickou hořkou na Teplicku a Rudolfův pramen v Mariánských Lazních. Od září navíc začne obchodně využívat další mariánskolázeňský pramen Aqua Maria. Právě ten by měl lahve se značkou Head plnit. "Půjde o globálně prodávaný produkt, pro společnost naší velikosti je to krásná věc," říká ředitel BHMW Vojtěch Milko.
BHMW
◼ Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW) vznikly v roce 2011. Společnost se zabývá stáčením lázeňských pramenů do lahví. V současnosti jde o Bílinskou kyselku, Zaječickou hořkou a Rudolfův pramen z lokalit Bílina, Zaječice a Mariánské Lázně. V posledně jmenovaném místě začne firma od září komerčně využívat další pramen – Aqua Maria.
◼ Majitelkou BHMW je podnikatelka Veronika Sokolová. Firma měla loni obrat 60 milionů korun, letos jej plánuje navýšit asi na 70 milionů korun.
HEAD
◼ Americko-nizozemská společnost zaměřená především na sportovní vybavení a oblečení rozvíjí značky Head, Penn, Tyrolia nebo Mares.
◼ Výroba probíhá nejčastěji v licencích s vybranými partnery, kterých je po celém světě několik desítek. Těmito partnery jsou často právě i české firmy. V Českých Budějovicích se například vyrábějí lyže Head, v Opavě kola Head.
◼ Roční tržby firmy se pohybují v řádu stovek milionů eur.
Cíl: obrat 100 milionů korun
Výhledově chce jeden z hlavních hráčů na domácím trhu s minerálními vodami, kterému s několikamiliardovými tržbami vévodí Karlovarské minerální vody, dosáhnout obratu 100 milionů korun ročně. Loni byly tržby BHMW zhruba 60 milionů korun. Letos firma plánuje tržby o 10 milionů vyšší.
BHMW se na rozdíl od řady jiných konkurentů soustřeďuje na lázeňské prameny, nejbližší srovnatelnou vodou by jim mohla být luhačovická Vincentka. Vody BHMW i Vincentka mají navíc společného distributora pro maloobchodní a velkoobchodní síť − Kofolu. "Sami si zásobujeme lékárny, které nám tvoří asi 40 procent tržeb. Export, který si také řídíme sami, představuje rovněž 40 procent, přičemž největší odbyt máme kromě Slovenska i v Rusku a Číně. Maloobchodní a velkoobchodní prodeje pak tvoří zbylých 20 procent," popisuje Milko.
Ještě na vás čeká 40 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.