Senátní a komunální volby v říjnu se blíží a s nimi i nejintenzivnější část předvolební kampaně. Pravděpodobně nejvýraznější v ní bude hnutí ANO. To za ni podle svých předběžných odhadů na všech úrovních utratí zhruba 150 milionů korun.
Hlavní manažer hnutí a poslanec Jan Richter však zdůrazňuje, že jde o souhrnnou částku včetně peněz, které si samy seženou místní organizace. "A hlavně je to predikce. Třeba ty peníze neseženou a mají velké oči, vždyť to tak většinou je," říká Richter.
Část z toho spolknou výdaje na senátní volby. ANO chce postavit kandidáta ve všech 27 obvodech, ve kterých se volí. V každém z nich je možné utratit maximálně dva miliony korun (další půlmilion v druhém kole), což dělá 54 milionů jen pro boj o horní komoru parlamentu v prvním kole.
Co se dočtete dál
- Jak vysvětlují rekordní výši rozpočtu ANO na komunální a senátní volby experti na politický marketing? Proč není u komunálních voleb nastaven pro politické strany finanční limit, jako je tomu u voleb senátních či těch do Poslanecké sněmovny?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist