V pondělí dopoledne vystoupili šéf ČSSD Jan Hamáček, jeho ochranka i náměstek ministra obrany Jakub Landovský z metra. Vyjeli eskalátorem a šli si sednout do kavárny na pražském Proseku. Nic z toho nebylo náhodné, vše bylo pečlivě naplánované.
Právě zde, nedaleko panelových domů, se sociální demokraté rozhodli zahájit kampaň pro komunální volby v hlavním městě. Úspěch v nich bude nejen pro ČSSD naprosto klíčový.
"Pokud je jedno z témat sociální demokracie doprava MHD zdarma, je logické, že na tiskovou konferenci přijedeme metrem," uvedl Hamáček těsně před zahájením kampaně. Zdarma je přitom slovo, které ČSSD v Praze bude používat stále častěji. Především na finančních úlevách či příspěvcích si chce vylepšit reputaci, aby napravila loňský debakl, v němž strana spadla na sedmiprocentní výsledek. To má vedle slibů zajistit i Landovský, který vede pražskou kandidátku ČSSD.
"Chceme, aby se z přebytku rozpočtu přednostně stavěly byty, protože ceny nájmů a bytů jsou nehorázné," řekl Landovský.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte:
- Proč Babiš dělal kampaň v pivovaru, který spoluvlastní člen pirátů.
- Kdo má šance na pražského primátora a zda do hry vstupují neúspěchy Krnáčové.
- S jakými nováčky lokálních uskupení se v Praze můžeme potkat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.