Každý, kdo o prázdninách vyrazil autem po některé z českých dálnic, se setkal s množstvím billboardů. Ty měly z blízkosti dálnic a silnic I. třídy zmizet už před rokem. Zákonem, který to nařizuje, se ale řídí jen nevelký počet jejich majitelů a stát zatím při odstraňování nelegálních poutačů tápe.
Problém měl původně vyřešit tým, který v únoru sliboval sestavit ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Nakonec ale nevznikl. U dálnic tak zůstává asi tisíc nelegálních billboardů, tedy stejný počet jako v zimě. Za rok jich zmizelo jen asi tři sta. Ještě o několik set více jich zůstává u silnic I. třídy, kde za odstranění odpovídají kraje.
O odstranění poutačů usilovalo oddělení ministerstva dopravy BESIP, které opakovaně poukazovalo na to, že reklama odvádí pozornost řidičů, a je proto nebezpečná.
Co se dočtete dál
- Jak se nakonec dohodl Ťok se Svazem provozovatelů venkovní reklamy?
- Proč tak dlouho trvá odstranit billboardy od českých silnic?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.