Učitelce informatiky Heleně Šandové z pražského Gymnázia Jana Keplera pomáhají s výukou malí roboti. Žáci je používají k měření úhlů místo klasického úhloměru nebo s nimi simulují historickou bitvu v hodinách dějepisu. Šandová tak učí od roku 2013, kdy své žáky přihlásila do soutěže ČVUT a získala pro ně stavebnici vhodnou k programování.

"Vyzkoušeli jsme si to a díky úspěchu v soutěži se do školy podařilo pořídit roboty k využití ve výuce," říká Šandová.

Podobnou metodu chce prosadit ministerstvo školství v rámci radikální změny výuky informatiky, kterou představilo tento týden. Od října novinku zkouší v Česku 70 škol. Dosavadní výuka mnohdy ustrnula u vysvětlování práce s kancelářskými programy typu Word či Excel a podle červnového výzkumu České školní inspekce je na špatné úrovni.

Děti neumí pracovat s informacemi v digitálním prostředí a učitelé využívají technologie hlavně k vysvětlování látky. Méně už jako nástroj, s kterým by žáci mohli pracovat.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak hodnotí současný stav odborníci?
  • V čem pomůže nový způsob výuky?
  • Proč může novinka také selhat?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se