Ceny za reklamu, která má především splnit svůj účel, mají pro letošní rok své držitele. V soutěži Effie jde o to, změřit, jak byla reklama úspěšná. Přispět musí k růstu tržeb firmy, která ji zadala, k větší viditelnosti značky nebo jen klikům na webových stránkách.
Například oceněná kampaň Pěnožrouti měla zvednout letní tržby čepované Kofoly o tři procenta. Výsledek? Tržby vzrostly dokonce o sedm procent. Kampaň připravila agentura WMC Prague a zaujala s ní především v digitálním světě. Hlavně díky aplikaci v Google Play. Její uživatel mohl sbírat postavičky pěnožroutů. Koupil si kofolu, pomocí aplikace zaměřil kameru mobilu na sklenici s limonádou a na displeji se mu objevila postavička, kterou uživatel zařadil do sbírky. Podobně funguje například populární hra Pokémon Go.
Co se dočtete dál
- Proč uspěla reklama na nový holicí strojek Philips One Blade?
- Jak porota ocenila kampaň Vodafonu se známými herci?
- Čím se do soutěže zapsala společnost Post Bellum, která archivuje vzpomínky pamětníků významných historických událostí?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.