Automobilka Škoda Auto hodlá během tří let investovat do rozvoje Mladoboleslavska, kde má svůj největší závod, 30 milionů eur (asi 780 milionů korun). Pro tyto účely zřídila nadační fond, ze kterého bude podporovat projekty zaměřené na dopravu, zdravotní péči, bydlení, vzdělávání nebo bezpečnost.

Jeden z impulzů ke vzniku fondu přišel i od šéfa Škodovky Bernharda Maiera. Překvapilo ho, že úspěchy automobilky s 24 tisíci kmenovými zaměstnanci se přímo neodráží na naplněnosti mladoboleslavské městské kasy. Na rozdíl třeba od německého Wolfsburgu, kde sídlí vedení koncernu Volkswagen, do něhož Škodovka spadá.

V Česku dostávají obce státní příspěvek podle rozpočtového určení daní na základě počtu trvale přihlášených obyvatel. Srovnatelně velká města tak dostávají stejné peníze bez ohledu na to, kolik daní míří z jejich regionu do státní pokladny.

24 tisíc

kmenových zaměstnanců pracuje v závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Náměstek mladoboleslavského primátora Jiří Bouška si navíc stěžuje, že počet lidí s trvalým bydlištěm ve městě klesá. Momentálně jich je v Mladé Boleslavi podle Českého statistického úřadu 44 tisíc. "Reálně tady je o deset patnáct tisíc lidí víc, což je pro nás asi 200 milionů minus ze zhruba miliardového rozpočtu. A to nemluvím o tom, jak je naše infrastruktura zatížena tím, jak sem lidi jezdí za prací nebo kolik zde jezdí kamionů," říká Bouška.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části článku se mimo jiné dozvíte, do jakých oblastí hodlá mladoboleslavská automobilka investovat. Jak vznik projektu Škodovka zdůvodňuje? Jak naopak automobilku podporuje stát?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se