Snaha o vyšší úspory a enormní náklady na vývoj elektrických aut či autonomních systémů i další důvody vedou automobilky stále častěji k tomu, aby spolupracovaly, nebo dokonce fúzovaly. Úspěšných pokusů, kdy se dali dohromady konkurenti, je ale ve světovém autoprůmyslu poskrovnu.
O úzké spolupráci ve výzkumu a vývoji autonomních systémů řízení jedná německá trojice Volkswagen, BMW a Daimler. Popud k tomu dal podle středečních informací serveru Spiegel Online šéf Volkswagenu Herbert Diess.
Rozhodnutí o vzniku "megaaliance" by mělo padnout během března. Do plánovaného obchodního svazku se zapojí i klíčové dodavatelské firmy, například Bosch nebo Continental.
36 miliard
dolarů je hodnota fúze Daimleru a Chrysleru, ohlášené v květnu 1998. Tehdy to bylo největší spojení s cizí firmou v historii USA.
Ve vývoji autonomních systémů dosud v Německu existovaly jenom dílčí dohody. Například BMW ji podepsalo s americkým Intelem a Fordem.
Tato druhá největší americká automobilka se nedávno dala dohromady s Volkswagenem. V první etapě spolupráce půjde o společnou výrobu lehkých užitkových aut, například pick-upů. Pokud se kooperace osvědčí, mohla by se rozšířit o výzkum a vývoj elektrických aut, autonomních systémů i ekologických spalovacích motorů.
Co se dočtete dál
- V placené části se dočtete:
- Názor analytika na možná rizika pro Ford.
- Z které neúspěšné spolupráce se Ford a VW poučily?
- Jak se vyvíjela aliance Renaultu a Nissanu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.