Stále více automobilek zvažuje, že v příštích letech zcela přestanou nabízet své automobily prostřednictvím dealerů a budou je zákazníkům prodávat napřímo. "Dealeři se v podstatě promění v místa, kde se budou zákazníkům vydávat nové vozy dané značky," předpovídá někdejší šéf leasingové společnosti ŠkoFin Jan Kranát, který se dnes on-line prodejem vozů zabývá.

Podle nejnovějšího globálního průzkumu poradenské společnosti KPMG mezi tisícovkou vrcholných představitelů automobilového průmyslu z tohoto důvodu do roku 2025 skončí 30 až 50 procent dealerů.

V Česku již zrušení prodeje přes dealery řeší několik automobilek. Změna by se mohla odehrát v horizontu příštích 10 let.

Způsob, jak lidé nakupují nová auta, se mění. Ještě před 15 lety se podle dealerů člověk "rozhoupal" ke koupi zpravidla po osmé až desáté návštěvě showroomu, dnes stačí jedna návštěva a je jasno. Než zákazník vyrazí se na automobil podívat, většinou si všechny informace zjistí předem na internetu. Automobilky běžně nabízejí možnost si vůz na svých webových stránkách nakonfigurovat. Během několika minut je možné si na počítači poskládat vůz v různých variantách a podívat se, jak cenu ovlivní silnější typ motoru, kožené sedačky či třeba automatická převodovka.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru