Stále více automobilek zvažuje, že v příštích letech zcela přestanou nabízet své automobily prostřednictvím dealerů a budou je zákazníkům prodávat napřímo. "Dealeři se v podstatě promění v místa, kde se budou zákazníkům vydávat nové vozy dané značky," předpovídá někdejší šéf leasingové společnosti ŠkoFin Jan Kranát, který se dnes on-line prodejem vozů zabývá.

Podle nejnovějšího globálního průzkumu poradenské společnosti KPMG mezi tisícovkou vrcholných představitelů automobilového průmyslu z tohoto důvodu do roku 2025 skončí 30 až 50 procent dealerů.

V Česku již zrušení prodeje přes dealery řeší několik automobilek. Změna by se mohla odehrát v horizontu příštích 10 let.

Způsob, jak lidé nakupují nová auta, se mění. Ještě před 15 lety se podle dealerů člověk "rozhoupal" ke koupi zpravidla po osmé až desáté návštěvě showroomu, dnes stačí jedna návštěva a je jasno. Než zákazník vyrazí se na automobil podívat, většinou si všechny informace zjistí předem na internetu. Automobilky běžně nabízejí možnost si vůz na svých webových stránkách nakonfigurovat. Během několika minut je možné si na počítači poskládat vůz v různých variantách a podívat se, jak cenu ovlivní silnější typ motoru, kožené sedačky či třeba automatická převodovka.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části textu se dočtete:
  • Jak musí dealeři změnit svůj byznys, aby ustáli chystané změny?
  • Které další změny po dealerech chtějí automobilky?
  • Proč prodejcům nehraje do karet nástup elektromobility?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se