Směr automobilového průmyslu je jasný: elektrické motory a samořiditelná auta. Na pondělním jednání s jeho zástupci v Mladé Boleslavi měli představitelé klíčových resortů vlády v čele s premiérem Andrejem Babišem zhodnotit, čeho zde republika dosáhla a kam má směřovat.

"Výzvy se stále přibližují. Teď je potřeba více zabrat," upozorňuje výkonný ředitel oborového průmyslového sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl. Akční plán, jak českou výrobu automobilů posunout technologicky dál, který před rokem a půl vznikl na ministerstvu průmyslu a dopravy, k tomu definoval 25 bodů. Jsou rozděleny mezi více než polovinu všech českých ministerstev.

Jak HN zjistily, panuje všude s plněním plánu spokojenost. Některé dílčí kroky jsou hotovy. Od 1. dubna například budou moci majitelé elektromobilů, aut na vodíkový pohon a ekologických hybridů zažádat o speciální registrační značku s počátečními písmeny EL. V budoucnu jim má zajistit výhody, jako je bezplatné parkování ve městech nebo možnost používat vyhrazené jízdní pruhy ve městech.

Výměna standardní značky či její nová registrace budou na rozdíl od klasické značky zdarma.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak chce rozvoji elektromobility pomoci ministerstvo dopravy?
  • A bude v Česku dostatek dobíjecích stanic pro elektromobily?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se