Dvě desetiletí Pumu basketbal v podstatě nezajímal. Až loni tato německá značka znovu oživila svou basketbalovou divizi. A to ve velkolepém stylu: znovu podepsala americkou basketbalovou legendu, dnes čtyřiasedmdesátiletého Walta "Clyda" Fraziera, s nímž spolupracovala už v 80. letech, aby z něj nyní udělala tvář značky. K tomu do své basketbalové stáje přizvala několik talentovaných mladíků, kteří dnes hrají v NBA, včetně například Deandre Aytona. Ze známého rapera Jay-Z pak udělala kreativního ředitele celé divize − stará se o marketing basketbalového obutí a oblečení Pumy.
Že šlo o krok správným směrem, ukázaly prodejní výsledky Pumy za první čtvrtletí letošního roku. "Poslední období bylo historicky nejlepší, tržby i zisk byly rekordní. Cítíme se komfortně," uvedl šéf firmy se skákající šelmou ve znaku Bjørn Gulden. Tržby za první tři měsíce roku dosáhly 1,3 miliardy dolarů, zisk přesáhl 100 milionů dolarů. A tahounem dobrých čísel byl právě americký trh.
Co se dočtete dál
- Znamená oživení basketbalové divize novou expanzi Pumy v USA?
- V čem Puma kopíruje strategii Adidasu?
- A jakým směrem se orientuje americká konkurence, tedy hlavně Nike a Under Armour?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.