Možnost pracovat z domova nebo na zkrácený úvazek využívá stále více lidí. Zaměstnancům to umožňuje lépe spojit osobní a pracovní život. Firmy, jež jim nabídnou některý z takových úvazků, však musí počítat s tím, že jim kontrola zaměstnanců přinese daleko více papírování. Zaměstnavatel v Česku by měl například zkontrolovat, jestli domácí kancelář splňuje požadavky na bezpečnost práce.
Chystaná novela zákoníku práce, která by mohla platit už od příštího roku, navíc ztíží zaměstnávání na dohodu o provedení práce. Podniky by u takových zaměstnanců musely nově kontrolovat přesný počet odpracovaných hodin − včetně práce z domova nebo služebních cest. Dosud je to povinné jen u zaměstnanců na hlavní pracovní poměr.
Co se dočtete dál
- Proč je složitější kontrolovat pracovní dobu u zaměstnanců na dohodu o provedení práce.
- Jaké další změny novela zákoníku práce přináší a proč její schvalování nabírá zpoždění.
- Jak zaměstnavatelé v Česku kontrolují pracovníky během home office.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.