Ministerstvo dopravy bude ještě několik měsíců vybírat koncesionáře, který získá právo vybudovat a dalších 25 let provozovat první českou soukromou dálnici. Už dnes se ale rýsuje, které stavební firmy by na mnohamiliardové zakázce, zahrnující 32 kilometrů na dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem, mohly vydělat. Výběr hlavního dodavatele stavebních prací bude záviset právě na tom, kdo se stane koncesionářem.
V soutěži v tuto chvíli zůstávají už jen tři zahraniční konsorcia, přičemž všechna mají v Česku i vlastnicky provázané stavební firmy. Projektanti dálnice, státní úředníci i samotní stavaři se shodují v tom, že koncesionáři v případě vítězství výstavbu prioritně svěří právě těmto příbuzenským firmám.
Co se dočtete dál
- Kdo se může stát koncesionářem, subdodavatelem či hlavním stavitelem a proč je mimo hru Metrostav?
- Jak bude vypadat kontrakt provozovatele dálnice se státem a kdy bude nová silnice hotová?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.