Asi se najde jen málokdo, kdo by dokázal z hlavy vyjmenovat aspoň pět ministrů dopravy. Naprosto každý si ovšem vzpomene na velkolepá prohlášení o tom, kterak budou dálnice a silnice stavět soukromníci a stát jim bude výstavbu splácet následující desítky let. Takzvané PPP projekty mají v Česku dlouhou a velmi neúspěšnou historii. Historicky první měla být dálnice D47, kde si na základní kámen poklepal v roce 1999 osobně Miloš Zeman, tehdy ovšem coby premiér. Stavět mělo konsorcium, které vláda vybrala bez výběrového řízení, a následující vláda celý koncept zrušila.
Co se dočtete dál
- Proč projekty soukromého sektoru se státem nemusí být žádnou výhrou, ale proč se Česku vyplatí, i kdyby vyšly na dvojnásobek toho, za co je dokáže postavit samotný stát.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.