Sítě českých dálnic a železničních koridorů měly být podle původních plánů hotové do roku 2010. Píše se rok 2019 a dokončena není infrastruktura pro silniční ani vlakovou dopravu. Chybí tak klíčová vnitrostátní i mezinárodní spojení. Západ nám v oblasti dopravy utekl už dávno, ale teď nás začíná předhánět i Východ, shodli se účastníci debaty Hospodářských novin na téma budoucnost dopravy.
"Pomalu ztrácíme svou pozici mezi zeměmi s rozvinutou infrastrukturou. Dříve jsme se srovnávali s Německem či Francií, dnes zaostáváme i za Maďarskem či Chorvatskem. A Poláci, kteří nám před 15 lety naše silnice a dálnice záviděli, by nás dnes mohli školit," říká předseda Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp, který v minulosti působil jako generální ředitel Českých drah a jako náměstek ministra dopravy.
Problém podle něj je, že dopravní projekty trvají často desítky let, ale politici přemýšlejí jen v horizontu volebního období a nezajímají se o budoucnost země. Výstavbu komplikují i tuzemská legislativa, složitá příprava staveb a rozhodování úředníků.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.