Mezi generálními řediteli velkých stavebních firem není nikdo, kdo by byl ve funkci déle než on. Nyní pětačtyřicetiletý Martin Borovka je už třináctým rokem šéfem společnosti Eurovia, dva roky předtím byl jejím výkonným ředitelem. Jak si sám před rozhovorem s HN spočítal, za celou tu dobu se kolem něj protočilo sedm premiérů, 12 ministrů dopravy a 11 šéfů Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Politici mu nemohou být lhostejní − Eurovia, zaměřená hlavně na dopravní stavby, je existenčně závislá na veřejných zakázkách. Borovka ovšem po tolika letech zůstává v klidu, když se do něj a jím řízené firmy někdo z vlády trefuje. Naposledy to byl premiér Andrej Babiš, a to v souvislosti s červencovým telefonátem šéfovi ŘSD. Ministerský předseda se kvůli údajně hrozícímu dopravnímu kolapsu zasadil o odklad dvou víkendových stavebních akcí na dálnici D1, které zabezpečuje právě Borovkou vedená firma. Ta však k premiérově nelibosti okamžitě kontrovala, že si nechá od státu proplatit zvýšené náklady, které mají dosáhnout až 10 milionů korun.

HN: Už víte, kolik přesně bude odklad těch dvou akcí na D1 Ředitelství silnic a dálnic ČR stát?

Vyčíslování ještě není u konce, průběžně vícenáklady počítáme a předáváme to ŘSD. Odhaduji, že budeme schopni o částce mluvit až někdy kolem vánočních svátků. Jelikož je to ale dosti výbušná kauza, odhaduji, že si na to ŘSD objedná i znalecké posudky, čímž se to může také zpozdit.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se