Tuzemské firmy rostou a čím dál víc jich zvažuje nákup jiné společnosti. A to jak v Česku, tak v zahraničí. "Nejsou globální, ale ani už nejsou lokální, jsou někde mezi. A jejich majitelé vědí, že potřebují expandovat, aby se jejich firmy posunuly dál," říká v rozhovoru pro HN Marek Rehberger, šéf poradenské společnosti Patria Corporate Finance, která radí s nákupy a prodeji firem.

Naopak se postupně snižuje aktivita zahraničních firem, pro které je Česko malý trh. "Je nás deset milionů a o moc víc nás nebude," říká Rehberger.

HN: Jaké trendy lze aktuálně vysledovat na českém trhu s nákupy a prodeji firem?

Ačkoliv transakcí přibývá, vidíme útlum velkých zahraničních kupců a naopak čím dál větší aktivitu přebírají české rodinné fondy, takzvané family offices. To jsou zjednodušeně řečeno investiční firmy těch, kteří už své firmy úspěšně prodali.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se