Média někdy při psaní svých zpráv sáhnou po fotografiích ze sociálních sítí. Argumentují přitom takzvanou zpravodajskou licencí − tedy právem v rámci informování o aktuálních událostech použít i jinak chráněné dílo, například právě zmíněné fotografie. A poukazují na to, že tím, že lidé uvedené snímky sami dali například na Facebook jako profilovou fotku, automaticky souhlasí s jejich dalším zveřejněním.

Jenže jak nyní rozhodl Nejvyšší soud, takové zveřejňování má své hranice. A musí být jasný veřejný zájem pro použití takové fotografie ze strany médií. Rozhodně jím pak nemůže být jen snaha o zvýšení prodeje článku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se