Linky v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí pět týdnů stály. "Po celou dobu jsme neustále udržovali nouzový provoz," popisuje člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus složitost takové situace. V pondělí 27. dubna v šest hodin ráno se má výroba ve všech českých závodech pozvolna začít rozjíždět. Muž, jenž je zároveň šéfem výroby a logistiky, vypracoval pečlivý plán. "Abych byl upřímný, na pondělí se těším jako dítě na Vánoce," říká nedočkavě a odhodlaně.
HN: Těší se zaměstnanci jako vy? Nebojí se někteří, aby se v práci nenakazili koronavirem?
Je pochopitelné, že někteří mají pochybnosti. Ale mohu vás ujistit, že zdraví zaměstnanců má pro nás nejvyšší prioritu. Vypracovali jsme podrobnou a rozsáhlou koncepci, obsahuje více než 80 opatření. K nim patří mimo jiné dostatečné množství zákonem předepsaných ochranných masek a dezinfekčních prostředků, jakož i namátkové měření teploty v branách závodu. Opatření samozřejmě platí i pro práci v kancelářích a budeme je postupně zavádět až do opětovného úplného obnovení provozu. Tak zajistíme maximální ochranu našich zaměstnanců na pracovišti. Byl jsem teď v Karlíně nakupovat v obchodním domě a myslím, že je rizikovější stát někde ve frontě nebo jet tramvají než pracovat za tak bezpečných podmínek ve Škodě.
HN: Škoda zastavila výrobu 18. března. Dá se odstávka na tak dlouhou dobu s něčím srovnat?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.