Eduard Bartko, manažer divize Cloud Marketing, Microsoft:

Konkrétní rozhodovací kritéria při výběru cloudových služeb bývají vždy individuální a odrážejí konkrétní potřeby každé společnosti. Mezi nejčastější patří funkční vlastnosti cloudové služby, rozsah nabídky služeb a míra jejich možné integrace, znalost a zkušenost s cloudovou platformou či rozsah nabídky nástrojů ochrany a zabezpečení. Neméně důležitá je i existence ekosystému lokálních partnerů, kteří mají bohaté zkušenosti s vybranou platformou.

Vladimír Kyša, šéf týmu pro cloud v Česku, Maďarsku a na Slovensku, Google:

Jedním z rozhodovacích kritérií je lokální přítomnost týmu. Teprve před rokem jsme otevírali zastoupení Google Cloudu v Česku a vidíme, že poptávka s tímto krokem dramaticky vzrostla. Zákazníci v Česku jsou technicky zdatní a jsou schopni si informace načíst a prostudovat a jednotlivá řešení si porovnat.

Miloš Mastník, obchodní ředitel, České Radiokomunikace:

Preference zákazníků jsou vysoce různorodé a záleží na konkrétních společnostech a jejich požadavcích. Obecně vnímám posun k profesionálním službám od drobných poskytovatelů. Dále je rozhodující, zda zákazníkovi stačí standardní nabídka, která se stává běžnou komoditou, anebo využije pokročilé služby poskytovatele.

Viktor Němec, senior presales manager, Oracle Czech:

Tím hlavním parametrem asi je, že firma by měla svoje služby poskytovat ideálně z datového centra umístěného v Česku nebo případně v rámci EU. V oblasti software as a service je potom rozhodující lokalizace služeb do českého jazyka. Následují reference a vztahy s příslušným providerem a na třetím místě je cena.

Petr Leština, obchodní manažer pro cloud a platformu IBM Watson, IBM:

Obecně můžeme říci, že v úvahu vstupuje téměř vždy celá řada parametrů včetně ceny. Parametry rozhodování mají u různých klientů odlišnou váhu, parametr ceny a TCO (celkových nákladů na vlastnictví) má téměř vždy nejvyšší váhu při rozhodování o přechodu do cloudu.

David Petrov, obchodní ředitel pro korporátní zákazníky, O2:

V minulých letech byla rozhodujícím faktorem pro výběr poskytovatele cena a místní dostupnost lokální podpory. Následně si zástupci firem uvědomili, že důležitějším faktorem je flexibilita, zajištění odborné podpory, která nemusí být místní, zajištění vysoké úrovně bezpečnosti a konzultace pro držení trendů, směrnic a příslušných zákonů. Neboť tyto faktory mají vliv na celkovou hodnotu TCO a efektivitu.

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin ICT revue.