Eduard Bartko, manažer divize Cloud Marketing, Microsoft:

Konkrétní rozhodovací kritéria při výběru cloudových služeb bývají vždy individuální a odrážejí konkrétní potřeby každé společnosti. Mezi nejčastější patří funkční vlastnosti cloudové služby, rozsah nabídky služeb a míra jejich možné integrace, znalost a zkušenost s cloudovou platformou či rozsah nabídky nástrojů ochrany a zabezpečení. Neméně důležitá je i existence ekosystému lokálních partnerů, kteří mají bohaté zkušenosti s vybranou platformou.

Vladimír Kyša, šéf týmu pro cloud v Česku, Maďarsku a na Slovensku, Google:

Jedním z rozhodovacích kritérií je lokální přítomnost týmu. Teprve před rokem jsme otevírali zastoupení Google Cloudu v Česku a vidíme, že poptávka s tímto krokem dramaticky vzrostla. Zákazníci v Česku jsou technicky zdatní a jsou schopni si informace načíst a prostudovat a jednotlivá řešení si porovnat.

Miloš Mastník, obchodní ředitel, České Radiokomunikace:

Preference zákazníků jsou vysoce různorodé a záleží na konkrétních společnostech a jejich požadavcích. Obecně vnímám posun k profesionálním službám od drobných poskytovatelů. Dále je rozhodující, zda zákazníkovi stačí standardní nabídka, která se stává běžnou komoditou, anebo využije pokročilé služby poskytovatele.

Viktor Němec, senior presales manager, Oracle Czech:

Tím hlavním parametrem asi je, že firma by měla svoje služby poskytovat ideálně z datového centra umístěného v Česku nebo případně v rámci EU. V oblasti software as a service je potom rozhodující lokalizace služeb do českého jazyka. Následují reference a vztahy s příslušným providerem a na třetím místě je cena.

Petr Leština, obchodní manažer pro cloud a platformu IBM Watson, IBM:

Obecně můžeme říci, že v úvahu vstupuje téměř vždy celá řada parametrů včetně ceny. Parametry rozhodování mají u různých klientů odlišnou váhu, parametr ceny a TCO (celkových nákladů na vlastnictví) má téměř vždy nejvyšší váhu při rozhodování o přechodu do cloudu.

David Petrov, obchodní ředitel pro korporátní zákazníky, O2:

V minulých letech byla rozhodujícím faktorem pro výběr poskytovatele cena a místní dostupnost lokální podpory. Následně si zástupci firem uvědomili, že důležitějším faktorem je flexibilita, zajištění odborné podpory, která nemusí být místní, zajištění vysoké úrovně bezpečnosti a konzultace pro držení trendů, směrnic a příslušných zákonů. Neboť tyto faktory mají vliv na celkovou hodnotu TCO a efektivitu.

Článek byl publikován v komerční příloze Hospodářských novin ICT revue.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist