Koronavirová krize silně zasáhla automobilový průmysl a zájem o nová auta opadl především ve třídě luxusních vozů. Přesto automobilka Mercedes-Benz doufá, že s novou generací vrcholného modelu, tedy třídy S, by mohla i v ekonomicky náročném období oslovit zákazníky, kteří ocení nemodernější techniku, luxus a špičkový komfort. "Pro Mercedes je třída S ikona," řekl při středečním představení modelu Ola Källenius, šéf Daimleru. Konalo se ve zbrusu nové a plně digitalizované továrně v Sindelfingenu. Model už v minulosti ohromoval technickými inovacemi, které se s odstupem dostávaly i do levnějších aut. Jeho již sedmou generací automobilka také učinila další krok k plně samořiditelným vozům. Má nabídnout autonomní řízení na úrovni 3, vůz tedy bude umět sám jezdit v kolonách, zřejmě až do rychlosti 60 km/h, aniž by řidič musel mít ruce na volantu. Tato funkce ale začne fungovat až příští rok. Pokud by auto havarovalo, odpovědnost ponese výrobce.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist