Začátkem března se chystala česká likérka Rudolf Jelínek na slavnostní událost. Měla v Praze otevřít první muzeum slivovice. Proškolila personál, zahájila zkušební provoz a od 16. března chtěla spustit plný provoz. "Strefili jsme se přímo do karantény a místo spuštění plného provozu jsme zavřeli. Některé lidi, které jsme předtím na práci připravovali, jsme museli bohužel propustit," popisuje ředitel likérky Pavel Dvořáček.

Rok 2020 výrobce likérů a pálenek zasáhl tvrdě. Zatímco prodej piva se z restaurací přesunul alespoň částečně do obchodů, Češi zvyklí "panákovat" v hospodách si pro své oblíbené pití do supermarketu v tak hojné míře nezašli. A začali chybět i cizinci, kteří si tradičně odvážejí lahve jako suvenýr.

"V okamžiku, kdy se v polovině března uzavřela veškerá gastronomie, vypadla nám polovina tržeb, která pochází právě z tohoto sektoru. A i když jsme se během léta opět vrátili na vyšší čísla, už nejsou na úrovni roku 2019. Nepomohlo ani mírné zlepšení v retailu. Předpokládám, že rok 2020 skončíme zhruba na 75 procentech loňského," říká Dvořáček.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se