Začátkem března se chystala česká likérka Rudolf Jelínek na slavnostní událost. Měla v Praze otevřít první muzeum slivovice. Proškolila personál, zahájila zkušební provoz a od 16. března chtěla spustit plný provoz. "Strefili jsme se přímo do karantény a místo spuštění plného provozu jsme zavřeli. Některé lidi, které jsme předtím na práci připravovali, jsme museli bohužel propustit," popisuje ředitel likérky Pavel Dvořáček.
Rok 2020 výrobce likérů a pálenek zasáhl tvrdě. Zatímco prodej piva se z restaurací přesunul alespoň částečně do obchodů, Češi zvyklí "panákovat" v hospodách si pro své oblíbené pití do supermarketu v tak hojné míře nezašli. A začali chybět i cizinci, kteří si tradičně odvážejí lahve jako suvenýr.
"V okamžiku, kdy se v polovině března uzavřela veškerá gastronomie, vypadla nám polovina tržeb, která pochází právě z tohoto sektoru. A i když jsme se během léta opět vrátili na vyšší čísla, už nejsou na úrovni roku 2019. Nepomohlo ani mírné zlepšení v retailu. Předpokládám, že rok 2020 skončíme zhruba na 75 procentech loňského," říká Dvořáček.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist