Snad v žádném odvětví nebyl po druhé světové válce náskok USA před Evropou tak velký jako v civilním letectví. Německo či Itálie byly mimo hru, ale ani státy, které stály na vítězné straně konfliktu, americké efektivitě nestačily. Evropští konstruktéři sice přicházeli s průlomovými řešeními − v Británii vyvinuli vůbec první proudový civilní letoun de Havilland Comet, francouzská Caravelle od Sud Aviation zase definovala podobu menších dopravních strojů s motory na zádi −, ta ale letecké firmy ze starého kontinentu nedokázaly proměnit ve výrazný komerční úspěch.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.