V Evropě se loni prodalo přes půl milionu aut na plně elektrický pohon, poprvé to bylo víc než v Číně. Ta ale zůstává supervelmocí ve výrobě klíčového komponentu − baterie. Starý kontinent je v novém oboru zcela na chvostu a je extrémně závislý na dovozu z Asie. To by se mělo během několika let zásadně změnit. Jinak zůstanou ambiciózní plány na rozvíjení elektromobility, které předestřely Evropská komise i jednotlivé automobilky, jenom na papíře. A s nimi i záměry v ochraně klimatu.

Zbývá vám ještě 95 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se