Ve Spojených státech loni prodala společnost Rudolf Jelínek zhruba o třetinu více lihovin. Podle ředitele a majitele vizovické likérky Pavla Dvořáčka pijí Američané daleko více alkoholu doma. Vyšší tržby v době koronavirové pandemie vysvětluje také tím, že spousta lidí bere pálenky jako lék nebo určitou formu dezinfekce. „Samozřejmě to není nic, co bych mohl prezentovat na etiketě lahve, ale v lidech je to nějakým způsobem uloženo,“ říká Dvořáček v rozhovoru pro HN.

Češi podle Dvořáčka v porovnání s Američany stále podstatně častěji pijí alkohol v restauraci či hospodě. Po jejich otevření by se ale měli připravit na to, že si za něj připlatí. „Provozovatelé restaurací se po znovuotevření budou snažit nalákat zákazníky, ale budou pod obrovským tlakem vytvořených ztrát i úvěrů, které si vzali. Budou tedy muset mít co nejlepší marže, což povede ke zdražování. O tom jsem přesvědčen,“ tvrdí šéf likérky. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Vladimír Novák 14.04.2021 14:41
Další nepřesnost - firma se jmenovala Rudolf Jelinek, proč tedy Jelínek? Protože to prodloužené "í" je další pozůstatek po komunistech!
Pavel Ptáček 14.04.2021 08:54
Pan Dvořáček se mýlí, Švejk neřekl "vláda, která zdraží pivo, padne". Rčení pochází z dob socialismu.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru