Vypadá to jako mléko, jenže to mléko není. Takže by se to tak ani nemělo zobrazovat na obalech či v reklamách, požadují evropští mlékaři. Jejich cílem je nyní v rámci Evropské unie prosadit, aby se rostlinné náhražky mléka, jogurtů či sýrů přestaly propagovat podobným způsobem jako mléčné výrobky.
Podle mlékařů dochází k případům, kdy si lidé v obchodech místo mléka nebo jogurtů omylem kupují jejich rostlinné alternativy vyrobené ze sóji, ovsa či mandlí. To pak výrobce mléčných produktů údajně poškozuje. Proto by nově z obalů takových náhražek mělo zmizet třeba slovo krémový (creamy), které je v angličtině odvozené od označení pro smetanu. Nepřípustná by navíc mohla být i reklama, v níž si například lidé lijí mléčnou náhražku do kávy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.