Bio bylinný čaj s milými citáty k zamyšlení, stojí na krabičce s názvem „Tady roste radost“. Na zadní straně jsou pak jména českých pěstitelů, odkud pochází květ chrpy, meduňka a další byliny. Svým způsobem je obal jednoho ze stovek produktů společnosti Sonnentor, který zároveň nese hlavní firemní motto, sondou do jejího nitra a filozofie. Klade důraz na pozitivní emoce, blízkost, region, mezilidské vazby či udržitelnost. 

Když Rakušan Johannes Gutmann ve Sprögnitzu nedaleko (jiho)českých hranic v roce 1988 společnost specializující se na čaje a koření v biokvalitě zakládal, měli ho prý až za blázna.  „Říkali třeba, že jsem sociální romantik,“ uvádí muž, který je zastáncem tzv. ekonomiky pro společné blaho (nebo také obecného blaha), založené na hodnotách, jako je lidská důstojnost, solidarita, kooperace, ekologická udržitelnost, sociální spravedlnost, transparentnost či demokratická účast. „Není to ani neokomunistické, ani ezoterické,“ argumentuje úspěchem své firmy, ale i dalších, které tuto filozofii razí. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se