Bio bylinný čaj s milými citáty k zamyšlení, stojí na krabičce s názvem „Tady roste radost“. Na zadní straně jsou pak jména českých pěstitelů, odkud pochází květ chrpy, meduňka a další byliny. Svým způsobem je obal jednoho ze stovek produktů společnosti Sonnentor, který zároveň nese hlavní firemní motto, sondou do jejího nitra a filozofie. Klade důraz na pozitivní emoce, blízkost, region, mezilidské vazby či udržitelnost.
Když Rakušan Johannes Gutmann ve Sprögnitzu nedaleko (jiho)českých hranic v roce 1988 společnost specializující se na čaje a koření v biokvalitě zakládal, měli ho prý až za blázna. „Říkali třeba, že jsem sociální romantik,“ uvádí muž, který je zastáncem tzv. ekonomiky pro společné blaho (nebo také obecného blaha), založené na hodnotách, jako je lidská důstojnost, solidarita, kooperace, ekologická udržitelnost, sociální spravedlnost, transparentnost či demokratická účast. „Není to ani neokomunistické, ani ezoterické,“ argumentuje úspěchem své firmy, ale i dalších, které tuto filozofii razí.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.