Japoncům prodávají roboty na broušení skla, pro Chanel vyrábějí lahvičky na parfémy, automobilkám zase optické prvky. A architekti z celého světa u nich objednávají luxusní designová světla. V dubnu loňského roku se jim ale téměř ze dne na den propadly tržby o polovinu. Covid zastavil výrobu, zavřel obchody a firma musela rychle vymyslet, jak dál. „Výhledy nebyly vůbec růžové, rychle jsme si sestavili nový ekonomický plán, propustili několik zaměstnanců, zjednodušili jsme výrobu i organizaci práce. Nyní jsme flexibilnější a v osvětlení jsme dosáhli minulý měsíc rekordních tržeb,“ říká zakladatel a spolumajitel firmy Bohemia Machine (Bomma) Jiří Trtík.

Na sklářství dopadla opatření proti šíření covidu zvláště tvrdě. Uzavření hranic nepustilo do země turisty, kteří broušené sklo skupují ve velkém, vývoz se v podstatě zastavil. Mnohé podniky se dodnes z dopadů nevzpamatovaly a hlásí obrovské ztráty. Bomma ze Světlé nad Sázavou ale není typickým zástupcem odvětví. Velmi pestrá nabídka, důraz na autorskou tvorbu, tradiční řemeslo a nadstandardní kvalitu jí pomohly krizi překonat.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.