Uplynulý rok a půl zasáhl oblast gastronomie jako žádnou jinou. Část podniků už neotevřela, jiné se potýkají s nedostatkem hostů. Data z několika tisíc restaurací, barů a hospod, které používají pokladní systémy Dotykačka a Storyous, ale ukazují, že jim nyní rostou tržby. Červencové údaje zatím vykazují nárůst o 9,6 procenta oproti stejnému období v loňském roce, oproti roku 2019 dokonce o celých 18 procent. Podniků v gastronomii a pohostinství je v Česku přes 21 tisíc, Dotykačka analyzovala data ze zhruba čtvrtiny z nich, ve Storyous zkoumali dalších 3500 podniků.

Z analýzy obou společností shodně vyplývá, že oproti loňskému roku vzrostly červnové denní tržby v průměru o patnáct procent. „Tržby za letošní červen překonaly i nejvýdělečnější měsíce roku 2019, kdy fungovalo víc provozoven a o covidu ještě nikdo neměl ani potuchy. To však nemusí znamenat, že podniky reálně vydělávají víc. Struktura tržeb se mohla změnit, podniky prodávají méně vysokomaržového zboží a mohly jim stoupnout náklady související s plněním řady zákonných povinností,“ komentuje výsledky gastro podniků ředitel společnosti Dotykačka Petr Menclík. Tržby podle něj rostou zkrátka proto, že se sice pozvolna, ale dlouhodobě kvůli rostoucím nákladům zvyšují ceny, a to jak jídel, tak piva i nealkoholických nápojů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.