Obří čínské technologické firmy jako Alibaba či Tencent se otřásají v základech po nejnovějším kroku tamní vlády. Nové regulace Pekingu by měly omezit využití uživatelských dat a algoritmů, které technologické společnosti využívají k zacílení reklamy. Jak informuje například agentura Reuters, firmy by neměly žádným způsobem ovlivňovat rozhodování uživatelů ani používat jakékoli prostředky k získávání nebo využívání dat jiných operátorů. Komunistická vláda tak údajně reaguje na zneužívání dat spotřebitelů a porušování jejich práv v největší ekonomice světa, kde žije 1,4 miliardy lidí.

Nové předpisy mají také omezit hospodářskou soutěž a praktiky ovlivňující konkurenci. Podnikům bude zakázáno vymýšlet nebo šířit zavádějící informace poškozující pověst konkurentů a budou muset zastavit marketingové praktiky jako falešné recenze, kupony nebo tzv. „červené obálky“. Ty mají v čínské kultuře dlouholetou tradici. Prostřednictvím rudé obálky se darují peníze rodině nebo přátelům na čínský Nový rok, svatby či jiné významné dny. Firmy je ale využívají v rámci marketingu jako odměnu pro uživatele, kteří na platformě zanechají pozitivní hodnocení. Za pozitivní hodnocení obdrží uživatel virtuální peníze skryté v červené obálce, které pak může uplatnit na platformě.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

David Fichtner 18.08.2021 07:08
První odstavec - proč ne? Reklamy ovlivňující spotřebitele je všude až až, omezení může být na místě, nicméně údajná reakce "na zneužívání dat spotřebitelů a porušování jejich práv" zní v podání Číny hodně, řekněmě vtipně :-).
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru