Obří čínské technologické firmy jako Alibaba či Tencent se otřásají v základech po nejnovějším kroku tamní vlády. Nové regulace Pekingu by měly omezit využití uživatelských dat a algoritmů, které technologické společnosti využívají k zacílení reklamy. Jak informuje například agentura Reuters, firmy by neměly žádným způsobem ovlivňovat rozhodování uživatelů ani používat jakékoli prostředky k získávání nebo využívání dat jiných operátorů. Komunistická vláda tak údajně reaguje na zneužívání dat spotřebitelů a porušování jejich práv v největší ekonomice světa, kde žije 1,4 miliardy lidí.

Nové předpisy mají také omezit hospodářskou soutěž a praktiky ovlivňující konkurenci. Podnikům bude zakázáno vymýšlet nebo šířit zavádějící informace poškozující pověst konkurentů a budou muset zastavit marketingové praktiky jako falešné recenze, kupony nebo tzv. „červené obálky“. Ty mají v čínské kultuře dlouholetou tradici. Prostřednictvím rudé obálky se darují peníze rodině nebo přátelům na čínský Nový rok, svatby či jiné významné dny. Firmy je ale využívají v rámci marketingu jako odměnu pro uživatele, kteří na platformě zanechají pozitivní hodnocení. Za pozitivní hodnocení obdrží uživatel virtuální peníze skryté v červené obálce, které pak může uplatnit na platformě.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se