Prakticky bez povšimnutí veřejnosti a médií proběhla volba generálního ředitele Českého rozhlasu. Mohli bychom říct, že to tak zkrátka chodí: veřejnoprávní rádio je absolutně ve stínu své mladší, tlustší sestry na Kavčích horách. Zatímco při volbě šéfa České televize není pro novináře kam šlápnout a své si k tomu řeknou také politici, v rozhlase všechno proběhlo tak nějak mimochodem uprostřed normálního pracovního týdne. O funkci se ucházeli tři zájemci, dva z nich vyřadili a Český rozhlas povede dalších šest let současný šéf René Zavoral. Pokud se nestane nic mimořádného, bude ve funkci až do ledna 2028.

V novodobých dějinách rozhlasu to není samozřejmost. Zavoralovi předchůdci byli v průběhu druhého mandátu odvoláni anebo se ho ani nedočkali a museli rezignovat. O tento prestižní post navíc byla vždycky veřejná i zákulisní bitka. Před šesti lety se do výběrového řízení přihlásilo 26 zájemců a tehdejší Rada Českého rozhlasu z nich do finále vybrala pět. Byla to silná sestava známých jmen z mediálního prostředí. Náskok Reného Zavorala ale tehdy byl jasný a všeobecně se očekávalo, že vítězem bude právě on. Měl navíc výhodu důkladné znalosti prostředí.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.