Efektivní boj s covidem se, stejně jako řešení dalších velkých témat věcí veřejných, neobejde bez chytrých řešení. Nositel Nobelovy ceny za ekonomii Richard Thaler ve svém bestselleru Šťouch (Nudge) popisuje, jak cílenými behaviorálními signály (šťouchy) můžeme ovlivňovat jednání lidí a směrovat je do takového stavu, který šetří peníze, zvyšuje efektivitu v řešení problémů nebo jim pomáhá předcházet. Právě proto se tak impulzivně diskutovalo o tom, jak v době lockdownů někteří vrcholní představitelé státu kázali vodu a pili víno nebo svými neobratnými výroky odrazovali lidi od testování či očkování.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se