Tuzemskému výrobci dopravních prostředků Škoda Transportation se poslední roky daří. Loni firma ze skupiny PPF dosáhla 11 miliard korun na tržbách. Byly tak o desetinu vyšší než v roce 2019. Aktuálně pracuje třeba na dodání 37 souprav pro varšavské metro, desítek vlaků pro České dráhy či na nových elektrobusech pro Prahu. Úspěšná je firma i v získávání zakázek na dodávku tramvají, například do Německa.

„Účastníme se teď jednotek tendrů týdně,“ popisuje v rozhovoru pro HN viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer. Dříve to přitom podle něj bylo jen několik za měsíc. Ročně teď opustí závody firmy 130 tramvají a 50 příměstských vlaků.

HN: Když jsem se bavil s konstruktéry Škody na veletrhu Trako v Polsku, mluvili o připravované nové elektrické dvoupatrové jednotce, tedy jakémsi nástupci CityElefantů, známých třeba z Prahy. Kdy by mohla vyjít na trh?

Škodovka se chce naplno věnovat příměstským jednopodlažním jednotkám a vrátit se k výrobě těch dvoupodlažních. Push-pull souprava (souprava vagonů a řídicího vozu bez vlastního pohonu – pozn. red.), kterou jsme představili na veletrhu Trako, je základem další generace elektrických souprav. Náš cíl je ji dostat na trh v roce 2025. Soustředili jsme se třeba na snížení hmotnosti či větší kapacitu.

HN: Vy se na železnici aktuálně zaměřujete na příměstské vlaky. Co dálková doprava? Chcete začít konkurovat i tam?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru