Ten neobvyklý apel si dnes, po 30 letech, vybaví už asi málokdo. A přece byl svým způsobem přelomový. Psal se 3. prosinec 1991, když na stránkách novin krátce před tím přejmenovaných na Český deník vyšlo následující oznámení vydavatele: „Vyzývám ty pražské novináře, kteří se nebojí vysokých nároků na kvalitu i kvantitu požadované práce, ale především kteří nechtějí o nových časech jen psát, ale rovněž v nich i žít a pracovat, a kteří by měli zájem o spolupráci, byť vzhledem ke svým dosavadním závazkům zpočátku jen externí: Dostavte se, prosím, do redakce ČD…“

Výzva sice naléhavou dikcí připomínala známé „květnové“ volání rozhlasu o pomoc, ale v porevolučním kvasu a ve chvíli startujících lustrací či kuponové privatizace nijak zvlášť nevyčnívala. Čistek a všelijakých převratů v divadlech, podnicích i školách probíhaly v té době stovky. Jenže Josef Kudláček, tehdejší majitel Českého deníku, vzal svou revoluci nevídaně od podlahy. Ze dne na den rozpustil původní, osmdesátihlavý tým zajetých žurnalistů a otevřel dveře mlaďochům, často nezkušeným, zato však nezapleteným s minulým režimem a nadšeným ze svobodných poměrů.

Jistě, mělo to plusy i minusy. Redakcí prošly zástupy adeptů, než se ustálil aspoň trochu stabilní tým redaktorů. A projekt vlastně neuspěl – po pěti letech musel být titul kvůli ztrátovosti zastaven. Přesto lze s odstupem tří dekád přiznat Kudláčkovi nehynoucí zásluhu, že umožnil zformování čehosi, co by šlo s jistou nadsázkou i pokorou nazvat generací polistopadových novinářů.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.