Čtvrtý listopadový pátek už i v Česku patří poslední roky obřím slevám, velkým nákupům a tržbám, které největší e-shopy počítají ve stovkách milionů korun. Připadá na něj Black Friday, česky černý pátek, kdy obchodníci bez ohledu na zaměření nabízejí zboží za výprodejové ceny. Ten letošní ukázal, jak pandemie změnila chování českých zákazníků a jak si e-shopy opět o něco polepšily vůči kamenným prodejnám. 

Ze všech e-shopů nyní zní: Zásoby na Vánoce máme, dárky si ale objednejte co nejdříve.

Loni lámal Black Friday rekordy. Kamenné prodejny byly kvůli epidemii zavřené a jinak než na internetu se nakupovat nedalo. I ten letošní lze považovat za úspěšný. „Jednalo se zatím o nejsilnější den tohoto roku a byl zhruba o 12 procent slabší než ten loňský, který však byl vlivem uzavřeného off-line prostoru opravdu rekordní,“ říká Honza Mayer, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. „Pokud bychom ale srovnávali obrat v letošním roce s předpandemickým rokem 2019, byl letošní obrat e-shopů během Black Friday silnější zhruba o 30 procent,“ dodává. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se