Vaše oči ve virtuální realitě už možná nebudou tak docela vaše. Mark Zuckerberg by se totiž rád díval s vámi. Podle nejnovějších patentů, jaké jeho společnost Meta podala, vyvíjí řadu technologií, které jí umožní sledovat drobné pohyby očí, ale i výrazy v obličeji, gesta, postoje či tělesné pohyby. Podle toho všeho může vytvořit realistické virtuální prostředí a také toho využít k vylepšení cílené reklamy na konkrétní uživatele. Informoval o tom ve své analýze deník Financial Times (FT). 

Zuckerberg v minulém roce oznámil, že se společnost, tehdy ještě vystupující jako Facebook, hodlá od sociálních sítí odklonit k budování metavesmíru – virtuální reality, která by měla být jakousi 3D verzí současného internetu. Aby podtrhl tuto změnu orientace, firma se přejmenovala na Metu a sedmatřicetiletý miliardář se zavázal, že do budování virtuálního světa každým rokem investuje 10 miliard dolarů (214 miliard korun).

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.