Pro Kaufland jsou typické velké kamenné obchody, a v Česku dokonce nemá ani e-shop. Nyní se ale jako jedna z prvních společností rozšiřuje do virtuálního světa. Ve videohře Animal Crossing: New Horizons obsadil jeden ostrov, který pojmenoval Kaufisland. Na něm hráči mohou potkat avatara pojmenovaného Phil Leita, který je informuje o udržitelnosti v potravinářském průmyslu. Zatím tedy jde u Kauflandu hlavně o reklamu, jeho plány ale budou pravděpodobně větší.
Podle německého ekonomického deníku Handelsblatt tato virtuální přítomnost Kauflandu není jen trikem, ale strategickým rozhodnutím. Animal Crossing je jedna z nejúspěšnějších her japonské firmy Nintendo, které se jen v Evropě prodalo přes sedm milionů kusů. Rozhodnutí obchodního řetězce tak má být prvním krokem na cestě do takzvaného metaverza, virtuální reality, o jejíž vytvoření se snaží hlavně internetový gigant Facebook.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.