Pro Kaufland jsou typické velké kamenné obchody, a v Česku dokonce nemá ani e-shop. Nyní se ale jako jedna z prvních společností rozšiřuje do virtuálního světa. Ve videohře Animal Crossing: New Horizons obsadil jeden ostrov, který pojmenoval Kaufisland. Na něm hráči mohou potkat avatara pojmenovaného Phil Leita, který je informuje o udržitelnosti v potravinářském průmyslu. Zatím tedy jde u Kauflandu hlavně o reklamu, jeho plány ale budou pravděpodobně větší.

Podle německého ekonomického deníku Handelsblatt tato virtuální přítomnost Kauflandu není jen trikem, ale strategickým rozhodnutím. Animal Crossing je jedna z nejúspěšnějších her japonské firmy Nintendo, které se jen v Evropě prodalo přes sedm milionů kusů. Rozhodnutí obchodního řetězce tak má být prvním krokem na cestě do takzvaného metaverza, virtuální reality, o jejíž vytvoření se snaží hlavně internetový gigant Facebook.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se