Zavřené prodejny v době nejpřísnějších lockdownů vyhnaly zákazníky nakupovat na internet. Nejednomu e-shopu díky tomu raketově rostly nové objednávky. A nejinak tomu bylo i v případě společnosti Alza. Výši loňského zisku sice zatím neoznámila, ve středu se ale pochlubila rekordním obratem 45 miliard korun za rok 2021. Největší český e-shop, který roste i v zahraničí, se výrazně proměnil a stále více sází na vlastní značky – a to nejen u počítačů či vybavení domácnosti, ale i u kávy nebo potřeb pro zahradu.
O výsledcích, plánech do budoucna i o tom, jak se Alza připravila na inflaci a s ní spojenou variantu, že zákazníci začnou šetřit na zbytném zboží, jsme mluvili s Tomášem Havrylukem, místopředsedou představenstva Alzy. V rozhovoru přirovnává svět elektronického obchodu k moři s velrybami a mrtvými rybkami.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.