Zavřené prodejny v době nejpřísnějších lockdownů vyhnaly zákazníky nakupovat na internet. Nejednomu e-shopu díky tomu raketově rostly nové objednávky. A nejinak tomu bylo i v případě společnosti Alza. Výši loňského zisku sice zatím neoznámila, ve středu se ale pochlubila rekordním obratem 45 miliard korun za rok 2021. Největší český e-shop, který roste i v zahraničí, se výrazně proměnil a stále více sází na vlastní značky – a to nejen u počítačů či vybavení domácnosti, ale i u kávy nebo potřeb pro zahradu.

O výsledcích, plánech do budoucna i o tom, jak se Alza připravila na inflaci a s ní spojenou variantu, že zákazníci začnou šetřit na zbytném zboží, jsme mluvili s Tomášem Havrylukem, místopředsedou představenstva Alzy. V rozhovoru přirovnává svět elektronického obchodu k moři s velrybami a mrtvými rybkami.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se