Ve 23 letech založil oděvní značku, která je dnes po celém světě a zaměstnává na šest tisíc lidí. Zakladatel „džínové“ společnosti Diesel a jeden z nejvýraznějších italských podnikatelů Renzo Rosso se nyní chystá na další výzvu. Vytvořit italský luxusní konglomerát, který by konkuroval dvěma největším výrobcům drahého oblečení, kabelek a módních doplňků.

Konkrétně se chce postavit společnosti Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), kterou vede nejbohatší Francouz Bernard Arnault, a podniku Kering. Ten ovládá Francois Pinault a spadá pod něj třeba italská značka Yves Saint Laurent.

„Itálie nemá žádný luxusní konglomerát jako Francie. A mým plánem je jeden vytvořit,“ řekl šestašedesátiletý Rosso v rozhovoru pro britský deník Financial Times. Už nyní vedle Dieselu vlastní módní značky, jako jsou výrobci parfémů a oděvů Jil Sander, Maison Margiela nebo Marni.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se