Ve 23 letech založil oděvní značku, která je dnes po celém světě a zaměstnává na šest tisíc lidí. Zakladatel „džínové“ společnosti Diesel a jeden z nejvýraznějších italských podnikatelů Renzo Rosso se nyní chystá na další výzvu. Vytvořit italský luxusní konglomerát, který by konkuroval dvěma největším výrobcům drahého oblečení, kabelek a módních doplňků.
Konkrétně se chce postavit společnosti Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), kterou vede nejbohatší Francouz Bernard Arnault, a podniku Kering. Ten ovládá Francois Pinault a spadá pod něj třeba italská značka Yves Saint Laurent.
„Itálie nemá žádný luxusní konglomerát jako Francie. A mým plánem je jeden vytvořit,“ řekl šestašedesátiletý Rosso v rozhovoru pro britský deník Financial Times. Už nyní vedle Dieselu vlastní módní značky, jako jsou výrobci parfémů a oděvů Jil Sander, Maison Margiela nebo Marni.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.