Podobně jako zažívají žně ropné koncerny, stoupají příjmy rejdařským společnostem. Například dánský námořní přepravce Maersk za druhé letošní čtvrtletí hlásí provozní zisk EBITDA (před zdaněním, úroky a odpisy) ve výši 10,3 miliardy dolarů – v přepočtu téměř 250 miliard korun. To je oproti stejnému období loni dvakrát více. Navíc jde již o patnácté čtvrtletí v řadě, kdy si rejdař meziročně polepšil.
Důvod je prostý. Ceny námořní přepravy vyletěly v uplynulých dvou letech raketově vysoko. V některých případech sahala cena za jeden kontejner zboží putujícího z Asie do Evropy až k extrémním 20 tisícům dolarů. Proto se kapsy přepravců plní mnohem rychleji, než očekávali. Před vypuknutím pandemie se přitom cena pohybovala okolo dvou tisíc dolarů. Letos oscilovala mezi 13 a 15 tisíci dolary. Poslední měsíc však cena začala klesat, aktuálně se pohybuje kolem devíti tisíc.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.