Oliver Blume je šéfem koncernu Volkswagen teprve měsíc, ale rychle hodlá nastavit v celém koncernu nové pořádky, které se nevyhnou ani české Škodě. Německý topmanažer se inspiruje u své „domácí“ značky Porsche, které souběžně vládne. Výrobce luxusních sportovních automobilů na konci září totiž vtrhl na burzu a investoři ocenili automobilku na více než 75 miliard eur (1,85 bilionu korun).

Podobný úspěch by Blume rád zopakoval i s dalšími značkami koncernu, jak řekl v rozhovoru pro německý deník Handelsblatt. Šéf VW sice nemá v nejbližších měsících v úmyslu oznámit vstup konkrétní značky na burzu, ale hodlá všechny značky provést takzvaným virtuálním IPO.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.