Ekologičnost a společenská odpovědnost českých firem už dávno nezajímají jen evropské úředníky, čím dál častěji po nich pátrají i samotní zákazníci, investoři nebo banky. Daří se firmám snižovat uhlíkovou stopu? Nakládají šetrně s odpady? Nediskriminují menšiny při náboru zaměstnanců? Podobné otázky mohou rozhodnout o tom, jestli v podniku budou spotřebitelé nakupovat, zda mu investoři svěří
peníze nebo banka poskytne úvěr.

Odpovědi na ně poskytují takzvané reporty ESG (zkratka z anglických výrazů environmental, social, governance, která označuje ekologicky udržitelné a společensky odpovědné podnikání). Již dnes je vydává řada velkých firem a další kvůli nové regulaci Evropské unie v příštích letech přibydou. Podniky jako ČEZ, Komerční banka nebo Lidl tyto zprávy sice zveřejňují na svých stránkách, pokud jejich výsledky ale nejsou přímo lichotivé, nechlubí se jimi a jejich nalezení tak může dát člověku zabrat. S tímto problémem se dlouhodobě potýkala společnost Impact Metrics, která ESG data analyzuje a sestavuje podle nich žebříčky firem. Rozhodla se proto vytvořit jednotnou databázi Reporty udržitelnosti, ve které bude možné zprávy všech firem najít, což orientaci v jejich udržitelných aktivitách usnadní.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.