Nový majitel sociální sítě Twitter Elon Musk se snaží přilákat kdysi nejprominentnějšího uživatele, exprezidenta Donalda Trumpa, i pomocí obscénních obrázků, které sám Musk tweetuje. Vypadá to jako další důkaz, že Musk si sice koupil něco, s čím si může dělat, co chce, ale zároveň se mu poněkud nedaří pochopit podstatu fungování svého nového majetku.

Odložme stranou ideologii, která hraje při pohledu na Twitter roli hlavně v Americe a zřejmě i v Muskově hlavě, která viděla tuto sociální síť jako hnízdo levičáků. Čistě byznysově jde o to, že Twitter léta vytvářel nějaké prostředí s nějakými pravidly, které bylo přijatelné pro tvůrce obsahu a tím pádem zajímavé pro inzerenty. Muskův manažerský chaos, který nastoupil poté, co nejbohatší muž světa sociální síť koupil, ze všeho nejvíce nahrává (spiklenecké) teorii, že Twitter koupil proto, aby ho vlastně zničil. A to přitom někteří staří manažeři našli v Muskově úvodních krocích logiku a něco pozitivního a snažili se s tím pracovat, jak píše třeba bývalý šéf moderace v deníku The New York Times.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.