Projekt první továrny na baterie pro elektromobily „je zásadní pro budoucnost české ekonomiky“, říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela. Pokud Volkswagen tzv. gigafactory opravdu postaví, „může jít o největší investiční akci v historii samostatné České republiky“, která „bude mít zásadní dopad na udržení konkurenceschopnosti českého autoprůmyslu na další desítky let,“ tvrdí politik, který má rozvoj tuzemského průmyslu na starosti.

Současně platí, že Škodovka, respektive koncern Volkswagen, má jasnou podmínku – továrna musí stát na záložním armádním letišti v Líních u Plzně. Žádná jiná lokalita v celé zemi prý Volkswagenu nevyhovuje. Líně, nebo nic.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.