Výhled prezentovaný v aktuální studii institutu Reuters o stavu médií není nikterak optimistický. Ve svém celosvětovém přehledu otevírá kritické oblasti udržitelnosti vydavatelského byznysu. Ten má za sebou dva roky pandemie, prakticky rok války v Evropě a nyní se potýká s velmi vysokou inflací. Zároveň čelí trvalé digitální transformaci, která bude, nebo již je, obohacena o prvek umělé inteligence, jež se může stát značným gamechangerem při výrobě obsahu.

Zásadní negativní zprávou studie je „blbá nálada“ čtenářů z velkého množství negativních zpráv, které se na ně ve velké intenzitě valí ze všech směrů. Případný masivní odklon od zpravodajství by mohl znamenat problém pro celou společnost. Stále musíme mít na paměti, že zpravodajská a publicistická média mají nezastupitelnou roli v demokratickém zřízení a nezřídka patří do kritické infrastruktury státu.

Toto jsou základní výstupy globální studie. Ale pojďme se podívat na český rybníček.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.