Přibližně před rokem trvalo dopravní společnosti MD logistika přivedení řidiče z Ukrajiny pouze dva až tři měsíce. S ruskou invazí na Ukrajinu loni v únoru se však nábor nových posil z této země zastavil. A snaha přivést zaměstnance z jiných států zatím vychází naprázdno.

„Pořád se orientujeme na lidi z rusky mluvících zemí, jako je třeba Kazachstán nebo Gruzie, ale problém je v nedostatečných kvótách. Několik žádostí jsem podal, ale je to na dlouho. Před asi devíti měsíci jsme sehnali zájemce z Kazachstánu a doteď nemá povolení vyřízeno, vůbec nevíme, jak dlouho to ještě může trvat,“ říká ředitel firmy Robert Kuchar.

Stejně jako dopravce z Dašic na Pardubicku reagovali na zastavený nábor Ukrajinců i další zaměstnavatelé. Jejich zájem se zaměřil na pracovníky z Indie, Mongolska, Kazachstánu, Gruzie nebo Filipín. Poptávka ale mnohonásobně převyšuje kvóty, které určují, kolik pracovníků může z těchto zemí každoročně do Česka přijít.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.