Kombinace elektromobility tlačené na sílu a nedostatku dílů kvůli covidu vede k likvidaci středně velkých dodavatelů z řad rodinných firem. Podle Josefa Zajíčka nejen v Česku, ale také v sousedním Německu. „Přežijí největší skupiny a výroba se dál bude stěhovat do Asie. Covid nás v dodavatelských řetězcích nepoučil,“ říká muž, který své podnikání spojuje s autoprůmyslem od počátku 90. let. Automobilkám dodává plastové výlisky nebo hliníkové komponenty. 

Podle Zajíčka by mělo být zavádění elektromobility pozvolnější, aby si na ni mohla přivyknout celá struktura ekonomiky. Jinak hrozí, že čínské automobilky cenami zlikvidují evropský autoprůmysl. I kvůli tomu, že při výrobě nemusí dodržovat ekologické normy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.